Workingtest i Arrie

Jag hade bestämt för länge sedan att jag inte skulle anmäla till WT i november. Jag tycker att det inte är riktigt lönt innan jag fått ordning på avlämningarna på vattnet. Så jag tänkte inte mer på testet utan trodde det skulle passera obemärkt. Mia skulle starta Viggo tillsammans med tre av kullsyskonen. Sen började två av systrarna löpa och Mia var rädd att även broderns matte skulle hoppa av. "Om hon gör det så ring mig, sa jag, så slipper du åka själv". Jag vet hur tråkigt och nervöst det är att åka på prov själv. Givetvis fick matten maginfluensa så jag följde med på WT:et i alla fall. Vittra fick följa med och passivitetsträna och Shiva fick vara hemma och passas av mamma och pappa.

Det  var en ljuvlig höstdag och inte alls så blåsig som igår. Vi satt och njöt i solen hela dagen.

image156

Viggo skötte sig på alla stationer och gjorde så Mia slapp skämmas. Vittra var rätt uppspelt i början och pep en del, framförallt när Viggo var iväg och jobbade. Hon trodde troligen att det var hennes tur sen. Men allt eftersom dagen gick så lugnade hon sig oxå. Hon är lite osäker utan Shiva och raggade sig lite när vi gick förbi flera hundar i grupp - så där lite för säkerhets skull. Men på eftermiddagen låg hon riktigt ner och vilade utan att bry sig nämnvärt om förbipasserande hundar. Något som jag oxå är glad för är att hon inte fattat vad skotten står för. Hon är ju rätt het på apporteringen annars men triggas inte alls av skotten då hon inte sett det sambandet än.

image157

Mias nervositet la sig efter några stationer och hon blev mindre och mindre "robotlik" efter varje utförd ruta - eller mindre och mindre autistisk som hon själv säger . ;-)

image158

Jag njöt bara hela dagen av att bli "uppassad" av Mia med mackor, varm choklad, ägg, yoggi, kaffe och kakor. Man behöver nog inte äta mer idag =)

image160

Måste oxå passa på att gratulera Cecilia Bording med Hinnared´s Nolte som vann Ökl med otroliga 96 poäng av 100 möjliga!!! Du är BÄST!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tusen tack för att du följde med idag!!! Nästa gång ser jag framemot att stötta dig när det är dags för Shivas nästa jaktprov - i vår!!!

2007-11-04 @ 19:37:20
Postat av: Sara

Så härligt ni verkar ha haft i solen! Det var ju verkligen tur med vädret! Nästa gång får väl lill-Vittra själv vara med också?!

2007-11-05 @ 18:13:49
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: cecilia

Tackar för det! Vi har svävat fram av lycka under måndagen,Nolte på sitt speciella sätt: Genom att rulla sig i vildsvinsskit både på morgonen och kväll....Hoppas att han förstår att nu återgår vi till verkligheten igen!

2007-11-06 @ 07:46:40
Postat av: Maria & Meia

Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft. Ja visst är det alltid roligare med lite sällskap, perfekt om man dessutom blir servad med fika!

2007-11-06 @ 19:03:44
URL: http://www.eng-johnsson.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0