Kamera och "brand"....

Jag har länge tänkt skaffa en ny och bättre kamera men min ekonomi har gjort att jag tvekat. I söndags hjälpte mig dock Vittra att äntligen ta ett beslut. När vi var på WT i Arrie så drog Vittra till helt oväntat i kopplet och jag hann inte parera. Kameran stöp i marken med objektivet först. Det blir aldrig kamera av den igen.... Å kamera kan jag ju inte vara utan.

Efter lite letande på nätet och en otrolig beslutsvånda så släppte jag tanken på att köpa en digital systemkamera iaf. De billigaste kostar 7-8000 och den ekonomin har jag inte just nu. Men de kompakta kamerorna har ju utvecklats och man kunde få en kamera till hyfsat pris med 18 X zoom. Det jag främst var ute efter var att kunna ta flera bilder i sekvens snabbt, då det ju som säkert många varit ute för -  är nästan omöjligt att fota en flat utan att svansen antingen är bakom eller framför kroppen. (Tänker utställningsbilder nu) De blir ju nästan alltid "svansamputerade". Eller är det bara Shiva som viftar så frenetiskt? Det är ju även svårt att ta bra bilder när de jobbar - hundarna är ju ganska snabba ;-) Vanliga billigare digitalkameror är ju dessutom så otrooooligt slöa. Man trycker på knappen och hunden har ofta hunnit ur bild innan kameran reagerar. Min gamla kamera var dessutom urdålig inomhus med för dåligt ljus. Med den nya skall det gå att ta bilder på långt håll, i mörker och i "kulsprutefart". ;-)  Får se om den uppfyller de kriterierna. Just nu längtar jag bara efter denna nya skönhet. Hoppas att jag har den till i slutet på nästa vecka iaf. Tills dess får jag njuta av bilder PÅ den ;-))

image162 image161

Idag när jag var uppe i duschen så tyckte jag att det luktade mycket mat när jag klev ut ur badrummet. Visserligen hade jag stekt en omelett strax före men jag tyckte inte att det hade rykt så mycket då. När jag kommer ner i köket så har Vittra återigen satt på spisen. Stekjärnet stod på plattan och i den även en stekspade. Jag kom nog ner sekunder innan stekspaden började brinna.... Måste tänka på att ta bort stekjärnet från spisen i fortsättningen! Rackarns hund...detta kunde gått illa. Tur att jag inte är någon långduschare...eller att jag fått telefon eller nåt. Vågar knappt tänka tanken.



Dagens Lindström:

image163

Kommentarer
Postat av: Gunilla o Timo

Du kan få låna vårt barnskydd till spisen, vi behöver det inte.

2007-11-09 @ 17:30:06
Postat av: Malin, oscar och Zolo

din hund är det mest påhittiga jag har hört talas om. Förstör en kamera och laga mat!!!!!

Du får ha barnspärrar på vreden till spisen.

Om du blir nöjd med din kamera så hör av dig, vill oxå ha:)

Kram

2007-11-09 @ 17:36:48
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Mia

Rackarns Vittra! Vilken tur att du var hemma!

2007-11-09 @ 18:48:27
Postat av: Carina

Finns ingen barnspärr till denna spisen. Däremot kan man ta bort knapparna. Det gjordes när en annan brun dam var liten....närmare bestämt -93. Då fick jag även sätta upp barnspärrar på alla köksskåp och lådor. Hade nog sveriges barnsäkraste kök - för att inte ha barn. Bytte även ut alla dörrhandtag i köket till runda "amerikanska". Det har man fortfarande nytta av. Barnspärrarna är däremot borttagna sedan länge.

2007-11-09 @ 22:39:01
URL: http://här
Postat av: Wallander & Helene

Verkar tydligen inte vara helt ovanligt att hundar sätter på spisplattor, läste idag i morgontidningen om en som oxå lyckats och där stod en väska som fattatt eld. Det slutade som tur var lika lyckligt där som hos er, dock med lite mycket sotskador bara.

Kanske är det dags att ta bort knapparna igen!!!

LYCKA TILL med din nya kamera oxå!

2007-11-10 @ 09:19:20
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lisa

Sätt en DAP i väggkontakten, köpes hos veterinär!

2007-11-12 @ 16:00:56
URL: http://kackelikojan.webblogg.se
Postat av: Carina

Tror inte att DAP hjälper mot "mattjyveri" - mot stressen i buren kanske men inte detta. Hon var på jakt efter ev mat som var kvar i stekpannan och kom mot knapparna på spisen.

2007-11-12 @ 21:05:50
URL: http://här
Postat av: Sara

Usch vad läskigt att hon kan sätta på spisen! På min gamla spis fanns det ett lås som man kunde slå till, och då gick det inte att vrida på knapparna. Det skulle du behöva!

2007-11-13 @ 10:17:08
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0