Workingtest hos Kennel Meitas

I lördags var vi på Workingtest hos kennel Meitas. Jag, Kia och Sara fick vara med trots frånvaron av Meitas hundar. Provet gick i Fredskog utanför Hässleholm så det var nära och bra. Shiva var lite stressad och "oförig" - kanske på grund av att lill-Vittra var med och busade. Får lära mig av det och träna hundarna mer separat. Det som märktes mest på testet var vårt ekipages helt frånvaro av kontakt, lydnad och annat finlir ;-) Apporterar gör hon ju som hon skall trots allt. Det som dock förvånade mest under dagen var att Shiva inte alls fick till apporterna i sökrutan. 10 dummies i liten men tungsprungen ruta resulterade bara i 3 apporter på 5 minuter. Det var en gåta. Vi skämtade lite om att de som startat precis innan troligen hade grävt ner apporterna då vi inte hittade dem. Annars så gick det väl som förväntat. Styrkor och svagheter visade sig tydligt. Vi försökte oss på en svår och lång dirigering men hon vek av linjen efter halva vägen - sen fanns inga stoppsignaler i världen som hjälpte. Riktningsanvisning funkar inte i det läget heller. Snäll domare gav oss dock några blygsamma poäng för snabbt upptag och bra inleverering. En annorlunda vattenapportering med dubbla dammar gjorde vattnet till en rolig träning och det roligaste för matte var att dummien så småningom lämnades direkt i hand.

image3

 Hela Workingtestet vanns av Marie och Agnes. Agnes var en fröjd att se. Grattis till henne Marie! Hon är dessutom utseendemässigt sin mormor Elvira upp i dagen.

image4
Två "utbölingar" till (förutom mig själv) var Sara och Kia. Kia tog sig till final med Vittras mamma Coffie. Det är något för Vittra att ta efter.


image5

Till final tog sig även Mia och Viggo Valnöt. Bra jobbat Mia!


En mycket trevligt upplagd WT och arrangemang! Tack Tonie och Marie!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för att du inte skrev om hur det sen gick för Viggo och mig i finalen... ha ha! Ska bli kul att läsa din blogg framöver. Jag hör av mig, hoppas att det kan bli "kallekanin"-träning innan jag ger mig av. Ha de!
Mia och Viggo

2007-07-23 @ 19:54:38
Postat av: Carina

Så "diskreta" uppvaktningar av äldre damer ska man inte skvallra om *ler*

2007-07-23 @ 20:02:35
Postat av: Sara

Vad kul att du äntligen fått igång din blogg!!! Vi hoppas nu på täta rapporter om vad Vittra och Shiva har för sig! Kul också att du tog lite bilder från WT, det märkte inte jag. Men det var ju hemskt vad tjock jag ser ut... ;-) Tack själv för träningen idag, med pippi och allt!
/Sara, Östen och Sudden

2007-07-23 @ 20:51:05
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Kia

Kul med en blogg till.
Antar att du var nöjd med att inte Vittra var med i dag så du kunde slippa det som jag var utsatt för.Måste lägga mer tid på NEJ-kommando här.Tänk att det är Coffans son.Men jag såg när han föddes så det är inget tvivel.Jag får väl skyllan på Fowler.
Tack för i dag.
Kia,Coffan o Bigge

2007-07-23 @ 22:23:23

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0