Träning på Åhusfältet (i Hässleholm)

Igår var vi och tränade på Åhusfältet i Hässleholm. Med var Kia med Coffe och Bigge, Sara med Östen och Sudden, Maria med Meia och jag och Shiva. Vittra fick vara hemma hos min mamma då jag skulle försöka "få fason" på Shivas fotgående och kontakt. Det gick bättre än i helgen men hon svävar gärna iväg. Hon fick dock vara lös nästan hela träningen för att även träna stadga. Vi började med att kasta markeringar över Almaån som är sprängfylld med vatten just nu. Den är hyfsat ström så de fick jobba lite när de skulle försöka hålla riktningen när de simmade. Jag och Shiva gick runt över en bro för att kasta till de andra. Shiva som insåg "dagens allvar" hos matte både kissade och bajsade mitt på grusvägen under fotgåendet. :- ) Stackars Shiva *ler*

image6
Lös Shiva som väntar tyst! och otåligt.

Det var en rätt tuff uppgift att simma över ån två gånger men de flesta klarade det galant. Shiva som älskar att simma i vanliga fall blev helt plötsligt lite lat och konfunderad och försökte gå runt tillbaka men tyckte samtidigt att bron låg för långt borta. Till slut insåg hon dock att det fick bli en simtur till. Nästa moment hon fick göra var ett linjetag med vilt. Fungerade utan problem. Kul med riktiga pippiar. Roligt var även att Shiva inte piper fullt så mycket när hon sitter lös som när hon är uppbunden och de andra jobbar. Måste bara ha mer "koll" på henne så hon inte knallar. Vilket hon givetvis gjorde när jag kastade ut ett sök till Bigglos och han fick kommando att hämta - helt plötsligt var Shiva oxå ute i rutan. *skäms*

image10
Kia jonglerar med både Bigglos och Coffe

image9
Sara Sudden och Östen

Shiva fick ett sök med bara fågel och det gick som på tåget. Sen provade vi att kasta låååånga markeringar till hundarna och det såg ut som ett sprinterlopp för hundar. Vilken fart och stil. Enligt Kia som stod i andra änden hade alla hundarna snygga och snabba upptag.

image7
Maria dirigerar ut en för dagen lite trött Meia

Ett roligt moment som vi gjorde slutet var en walk-up. Vi gick på linje och kastade dummies till varandras hundar. Enkla markeringar men SVÅRT med stadgan. Shiva satt väldigt löst i början men lugnade sig efterhand då hon började fatta att man fick vänta på sin tur. I slutet kastade vi även störningsmarkeringar när hundarna var på väg in med sina apporter. Nyttigt och kul!

image8

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka fina hundar!!

2007-07-24 @ 10:49:44
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: Mia och Valnöten

Det verkar varit en väldigt nyttig och rolig träning! Grämer mig att jag inte var med... Så kul att läsa din blogg och att du kommer ihåg att ta foto.

2007-07-24 @ 16:00:20
Postat av: Carina

Det går fler tåg. Troligen på torsdag men det var väl då du skulle åka? Men du återvänder ju till gamla svedala så småningom.

2007-07-24 @ 19:53:25
Postat av: Kia o Coffe

Vilka fina bilder.
Jag är så dålig på att ta med kameran.
Kia

2007-07-24 @ 23:48:13
Postat av: Sara

Kul med bilder! Själv är jag förskräckligt dålig på att för det första komma ihåg att ta med kameran, och för det andra att komma ihåg att fota... Min simultankapacitet räcker precis (eller kanske är det knappt) till att ta hand om två hundar på en gång! Ska göra ett försök att få med den på torsdag i alla fall. Vi ses då!
Sara och grabbarna

2007-07-25 @ 12:25:56
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Sara

Jaså, du testar lite olika bakgrundsbilder! Helt ok annars att du har samma som jag - det föll sig så naturligt med grön bakgrund och skog när man har flattar...

2007-07-26 @ 12:07:39
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Mia

Men den blåe jag har är väl också fin? Lite retro sådär... Fick PM från Flatmästerskapet idag...undrar vad jag gett mig in på. Ska gå till ett turkiskt apotek och köpa dom färggladaste pillerna dom har och äta dom under mästerskapet... blir nog bra... plötsligt blir en enkelmarkering en dubbel... haha. Vi hörs!

2007-07-26 @ 12:42:38

Lämna fotspår här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0